...apropå Köpings IP.

Den här är bra:

Plats: kiosken på IP.

Medverkande: Jag och några till.

I huvudrollen: Kaffe-Tobbe.

Handling:
Vi var ett gäng som stod i kö till kiosken. Plötsligt kommer han - Tobbe, tillsammans med sin andra halva, Mats.
      Iskallt glider han förbi hela kön och ställer sig längst fram. Han tittar på oss andra och frågar: "Hur fan är det med er?"
      Kvinnan längst fram skrattar. Tobbe skrattar i en sekund, innan med ett ryck vänder sig mot personalen i kiosken och frågar: "Har du något kaffe, tomtejävel?"
      Kvinnan längst fram har ett barn med sig. Tobbe börjar "busa" med honom: "Har du sett den här?", frågar han, samtidigt som han försiktigt hytter med näven.
      Tobbe börjar prata med kvinnan igen: "Jag har varit i Hallstahammar och köpt blommor idag.". Kvinnan: "Jasså? Hittade du något fint då?". Tobbe: "Ja. Jag hittade en blomma."
      Kön börjar ta slut. Snart är det min tur. Tobbe står kvar.
      "Tjena...", säger han. "Tjena, tjena.", svarar jag. "Ska inte du spela fotboll då!", säger han. "Nej, nu är det tjejer som spelar.", svarar jag. "Varför ska dom spela för jämt?", säger han.
      "Tobbe nu går vi!", brölar Mats. "Ja, ja, ja. Jag kommer gubbjävel.", svarar Tobbe.

Ridå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0