Jag skäms, på ett sätt...

Nu är fanimej rekordet slaget!
     Vad är det första man möts av när man öppnar upp sportsidorna i Bärsingen? Jo, en stor fet jävla bild på Tony Andersson i Munktorps-tröjan, med rubriken "Anderssons sköna seger 1".
      "Vad i helvete", tänker jag. "Hur fan kan man skriva så mycket om Munktorp - och om Tony Andersson!". Först tänkte jag att de kanske hade slagit ihop Munktorps och KFF's match i en och samma artikel - men samtidigt skvallrade rubiken något helt annat. När jag sedan vänder blad så kommer det mycket riktigt också - "Tony Anderssons sköna seger 2".
      Nu är det KFF's match det skrivs om - i massor. En massa jävla värdelöst intetsägande nollintressant fucking skit. Om Tony Andersson.
      ...och sen att börja skriva om Frank Petterssons historia i AIK och bla bla bla - bara för att tjockisen knappt fått ett skott på sig under matchen?!? Snacka om att inte ha något vettigt att skriva.
      Längst upp i vänstra hörnet?
      Tjae, en liten notis på fem rader om att KBK ångar på i fyran efter seger med 5-0.
      Nyhetstorka, någon?

Fy fan, säger jag bara. Fy fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0