We are the champions, my friend...

Vilken kväll. Vilken fantastisk kväll!!!
     Två underbara segrar - först en 3-2-vinst mot Skinnskatteberg, och sen Uniteds magiska Champions Leauge-triumf.
     Underbart.
 
Först lite om "Skinnsberg"-matchen.
     Det började fruktansvärt bra med 1-0 redan efter två minuter av Blondie Bubble Boy. Sedan kvitterade de minuten senare - och då började helvetet.
     Bollarna for som popcorn som poppas i kastrull utan lock, och rörelsen i laget var lika med noll. 1-2 i baken kom på straff, innan Bot-mannen kvitterade precis innan halvtid. Lucky.
     I andra kom jag in på högerbacken, och jag tycker att jag kom in bra direkt i matchen. En långboll ifrån moi nådde Pakanen Sr, som fick in den till Tord, som rensade bollen på Jumpaläraren - in i mål. 3-2, och ett otroligt tjusigt mål.
     Även om inte spelet blev direkt bättre så krigade vi ändå avsevärt mer och bättre i andra - och just denna kampinställning tog oss till tre nya pinnar idag.
     Det var inte vackert - men ack så viktigt och skönt.

Därefter stressades det hem till La Grande Finale - och efter att ha hört första halvlek på radiosporten så kom man lagom hem till andra halvlek.
     Det var underhållande, men mycket nervöst.
     Straffar kändes väntat - och ovisst. När Christiano Ronaldo stegade fram till straffpunkten så hörde jag en röst i mitt huvud säga "Han missar. Om det är någon som kommer att missa så är det Ronaldo. Så fungerar det.".
     ...och jag fick rätt.
    Jag hoppades på straffmiss ifrån John Terry - men tyckte ändå fruktansvärt synd om honom efteråt. Kaptenen som missade för sitt lag, typ.
    När det var dags för Anelka förstod jag också att han skulle missa. Varför? Därför att jag gillar Anelka - och självklart är det då han som blir syndabock. Även fast jag mer än allt ville att Världens Bästa Manchester United skulle vinna...
    Jag kan inte hjälpa att tycka synd om förlorarna. Det fanns dock två Chelsea-spelare som kunde ha fått missa. Ashley Cole eller Michael Ballack. De två är dumma. De gillar jag inte.


Skit samma.

    United är mästare - United är bäst!!!!

    Bäst i hela jävla världen.


image272

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0