Den mannen...

Vi hade celebert besök här på Origa nyss. Ingen mindre än Cosmos stövlade in här med "meckar-kläder" och hela fadderullan och levde rövare.
     Jag behövde inte ens se honom för att förstå att det var han som kom in genom dörren. Det hörs, kan man väl säga. Både på rösten och på tonläget. Den karln måste vara döv, eller i alla fall gravt hörselskadad - för Cosmos pratar inte, han vrålar. Så svårt att hålla mig för skratt som jag hade under hans vistelse har jag aldrig någonsin haft.
      Det här är ett helt och hållet autentiskt återgivet samtal:

Cosmos:  HÄEJ!!! Jag skulle ha en sån här cylinder. HAR ni nån sån?

Origa-mannen: Eeeh...ja...vi ska se.

Origa-mannen: Nja..vi har inge på lager, då får vi beställa hem en.

Cosmos: VAD KOSTAR EN SÅN?!

Origa-mannen: Ja...

Cosmos: FLera tUUUsen eller?

Origa-mannen: Nee...några hundralappar...

Cosmos: JAJA, MEN DET ÄR JU ÖVERKOMLIGT!

Några minuter senare...

Cosmos: TACK Å TACK!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0