Europa tur-och-retur på några sekunder...

För ett tag sedan fick jag ett brev i posten. Det var från Svenska Spel. Utan en tanke på dess innehåll sprättade jag upp kuvertet likt vilken annan räkning som helst - men då jag fick se vad som väntade där i så stannade mitt hjärta för några sekunder.
     Äntligen! Äntligen log lyckan mot mig. Äntligen var det min tur att glänsa. Äntligen!
     I kuvertet låg två biljetter till Barcelona-Real Madrid, två biljetter till Inter-Milan och två biljetter till Arsenal-Chelsea. Jag trodde inte det var sant! Jag har väl inte varit med i någon tävling eller utlottning av biljetter?
     Nej. Mycket riktigt hade jag inte varit det - och mycket riktigt var det inte sant heller. De där unkna biljetterna var bara reklam-godis för att uppmärksamma en tävling där man kunde vinna just biljetter till fotbollsmatcher.
     Jag förbannade mig själv för att jag tillät mig bli så innihelvete lycklig. Men sådan är jag - naiv och fullt övertygad om att just sådana här saker kan hända vem som helst.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0