Tv-themes

O kära nån. Mer klassiskt än så här blir det inte.
    Batman från 60-talet är nog den mest inflytelserika serien som jag någonsin har sett. Den formade min barndom, på så sätt att det bästa jag visste var att leka var Batman. Han var allt. Större idol har jag nästan aldrig haft. Jag älskade allt som hade att göra med Batman. Jag kollade på Batman-serier, köpte Batman-tidningar (som jag fortfarande har kvar under sängen) och jag köpte Batman-leksaker. Gubbar, bilar, båtar, motorcyklar, flygplan. Allt.
    Men framförallt var jag Batman. Robin Pettersson var Robin - och Kaggen fick allt som oftast finna sig i att agera Jokern.
    Serien då? Ja, jag hör till den lilla skara som aldrig, varken då eller nu, har ansett att Batman från 60-talet är töntig. Det är kult - och det är riktigt, riktigt bra. Jag kommer aldrig att säga att 60-talserien är töntig. Det finns inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0