Livet i en resvæska, del 2

Æntligen lite internet! Det ær inte det lættaste att få tag på nær man ær på resande fot, vill jag lova.
     Okej. Gårdagen tillbringade jag inne på rummet på Gjestehuset medan de andra pågarna raggade jobb. Lite senare på kvællen åkte vi hem till Kine Solberg før lite pizza och Kopps.
     Det var førsta gången vi træffade Kine under den hær resan, och hon var precis så sprudlande glad och galen som hon brukar vara.
     Idag var det en ny dag, vilket betydde en ny packning av resvæskan. Det fanns inga rum på Marken Gjestehus, så dærfør fick vi checka in på Jacobs Dorm i ett tiobæddars-rum. Det var ingen rolig erfarenhet. Allt ær skit med rummet. Bara en massa afrikaner som sover.
     Just nu befinner vi oss hemma hos Hilke igen. Utgång står på menyn - men først ska vi kæka lite hemlagat a'la Super-Hilke, spela lite kort, spela lite Fifa och sjunga lite Singstar. Jag tænker inte førlora den hær gången.

Før øvrigt ær det full vinter hær i Bergen. Det ær vackert.
     Synd bara att ingen av oss har med sig vinterklæder. Som tur var har Super-Hilke fixat tjukkelabber till oss - så just nu ær det varmt och gøtt.

Annars har vår føda på den hæ resan till 100% bestått av Kina-mat, Burger King och Pizza.
     Visste ni førresten att 200.000 norrmæn æter Grandiosa Pizza på julafton? Helt sjukt.

Næ, nu måste jag sluta. Jag siiter med Old Jackie Boy i min ena hand och har precis fått mina kort utdelade. Så att...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0