Am I a freak? Am I a weirdo?

Så här är det. Vi har för tillfället en revisor här på jobbet sedan några dagar tillbaka. En kvinna på uppskattningsvis 25 vårar. Ser bra ut. Där har vi problemet.
     Här har vi en ung kvinna som skaffat sig en bra karriär och ett respektabelt yrke på ett stort företag i Sverige. Säkerligen har hon en fetinglön. Jag borde därmed se upp till henne. Respektera henne. Beundra henne.
     Men icke.
     För mig var hon ett stycke kött. Varje gång hon gick förbi mig så vände jag mig om för att "kolla in" henne. Som ett stycke kött.
     Jag kan äcklas över mig själv när jag tänker på det. Jag känner mig smutsig och överlägsen.
     Frågan är: är jag ett djur eller är jag bara man? 

Kommentarer
Postat av: S

Håll ormen i buren. Åtminstone när du jobbar!

2008-10-30 @ 13:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0