My new bäbä...

Förråd och garage är bra. Där kan man hitta de mest oväntade sakerna. Sådant man glömt bort, sådant man trodde att man hade slängt - eller sådant man inte kunde drömma om skulle finnas där.
     Häromdagen hittade min mor till exempel en iPod ute i förrådet.
     Vi kom snabbt fram till att det måste ha varit far som har fått den genom jobbet - och efter en konfrontation med honom så visade det sig att det mycket riktigt var så.
     Far hade ingen aning om vad en iPod är - så han dumpade den helt sonika ute i förrådet, likt all annan skit som han inte har någon användning för. Där har den sedan legat i säkert ett eller två år.
     Det enda han brydde sig om när jag frågade honom iPoden var om den var dyr. Jag vet inte hur mycket just den här kostar, men jag svarade ändå "JA". Det räckte för far som nickade belåtet.
     Så nu har man helt plötsligt en splitterny iPod från Apple - utan att ha pungat ut en krona.
     Fan vad jag ska älska med den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0