Helgen

Äntligen inne igen! Datastrul borde inte få existera år 2008...

Alrightythen, hur var helgen då?
    Jo, den började kanoners i fredagskväll med en Riddar-utgång. Som vanligt samlades vi hemma hos Blä...Ble...Bl..B..B.....B....gah, okej då - Påven, och där kunde en ny Jippi jäh!-skiva avnjutas.
     Det blev en mycket bra uppvärmning - och jag lyckades bli "alla tiders". En fråga: har ni någonsin fått en annan människa att börja blöda näsblod - utan att ha rört människan? 
     Det har jag. Så underbart bra var kvällen i fredags.

Igår morse stapplade man sedan upp ur sängen för att ta sig ner till Runevallen, där lagfotografering väntade med Sillén. Det var sista omklädningstugget för i år - och det känns trist. Jag hade lätt kunnat köra några månader till.
     Jaja, efter lite äcklig kebab på Phoenix och en öl framför första säsongen av High chaparall så drog jag, Danderyd och Vampyren till Blondie Bubble Boy - där en ensam Bot-mannen satt i soffan och väntade. Efter ett tag blev huset dock välfyllt med små knoddar, små pojkar, några flickor, några män och en chilenare.


                    



Klockan sju sparkade sedan den stora galan igång - Kungsörs BK's fotbollsavslutning.
      ...och vilken fest det blev! Jag hade verkligen svinroligt och känslan i kroppen var perfekt. Jag hade go nutts-känslan, utan att för den delen vara helt aspackad - och idag när jag vaknade så kände jag ingenting av gårdagen. Det var nog en så perfekt fylla som man kan komma.
     Som vanligt skulle det delas ut priser, och det förefall sig enligt följande:

Årets målvakt(er): Denis Oreskovic och Andreas Carlsson.
Årets försvarare: Daniel Källberg
Årets mittfältare: Rauli Pakanen
Årets anfallare: Tero Pakanen
Årets kämpe: Tomas Ling
Årets målskytt: Tero Pakanen
Årets rookie: Daniel Källberg
Årets mål: Rauli Pakanen
Tage Gustafssons vandringspokal: Rauli Pakanen

Utöver de utmärkelserna så gick Ekonomipriset till Vampyren - väldigt roligt - och Träningspriset gick till, ta da, Jonatan Björklund. In your face!
       Efter mat och prisutdelning så var det "fri aktivitet" - det vill säga: Dryck, dans & skitsnack. Jag älskar dessa sammanhang. Man sitter och snackar, man skojar, man dricker, man går iväg och tar sig en svängom på dansgolvet, men går ut och kollar läget bland rökarna, man skojar med Tjuren, man skrattar, man snackar allvar en stund, man hälsar på honom och henne, man skämtar, man sätter sig ner och snackar skit igen. Det är så ljuvligt och då trivs jag verkligen som fisken i vattnet.
        Men alla tycker inte om dessa sammanhang. Vampyren är en av dem. Han ville inte vara där - han ville göra stan igen. Känna dimman. Dansa till musiken. Men inte jag . Inte denna kväll. Så Vampyren försvann hemåt relativt tidigt, medan jag, Danderyd, Källgren och Bot-mannen med flera fortsatte att hålla ställningarna på festen.
        Dock uppstod en mindre rolig händelse under kvällen. Min bästa vän sedan 18 år tillbaka, Danderyd, stack kniven i ryggen på mig. Jag vet inte vad samtalet gick ut på - det enda jag hörde var hur Danderyd lutade sig mot henne och sa: "Jone, han är rolig. Men han är fan inte snygg!". Då blev jag oerhört sårad - och även om vi skiljdes som vänner under kvällen så kan jag ändå inte få ut det ur mitt huvud. Vilken bög han är, den där Danderyd.

Här är i alla fall kvällen i bilder.



Kvällens fylle-as i mitten - Engan - och bredvid honom Kålhuvet' III och Ödlan.




Herr och fru Hellgren. En nykter herr Hellgren som idag hade hockeypremiär med sitt kära KIK.




Chilenaren och hans mö, som bara ville dansa salsa den här kvällen.




En glad Kjellgren med Millo och hans mö.




The one & only - Vargen! Finns ingen annan som honom. En ikon.




Herr och fru Blondie Bubble Boy. Naawh, sötisar! Bubbi dubbi du. Buschi buschi bo.




Söder och hans son Vampyren fann varandra i vimlet.




Bugg-kungen Kent Agent i ett av få tillfällen då han inte befann sig på dansgolvet.




Idol-Hirvälainen.




Tjuren och Vampyren diskuterade whiskey,




Glader, Charlie-Boy och Vesslan vet hur man ser cool ut på bild.




Christian Ruutu blir tillsagd för tredje gången att inte nypas i stjärten.




Lill-Per var riktigt sugen på den där ölen.




Kalenderflickorna med deras pimp Kent Agent.




Trädgårdsmästare Björklund gjorde tummen upp om kvällen.




Tjuren var happy denna kväll. Väldigt happy. Kanske den som var allra mest happy.




...och även Bot-mannen var happy. Väldigt happy.




En finsk bula.




Fullt ös.




Mot slutet av kvällen var det bara några trötta krigare kvar.




...och slutligen, Mr.Brad Depp himself.


Kommentarer
Postat av: S

2.a

2008-10-19 @ 22:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0