Kan bli en bra tv-kväll...

Det känns som att den första veckofinalen av Idol kan bli riktigt jävla bra. Faktiskt. På pappret är det många intressanta låtval, som skulle kunna innebära ett lyft för både deltagarna och hela tävlingen.
     Robin B ska sjunga Duffy's Mercy - och den borde faktiskt passa hans låga och raspiga röst. Yazmin ska sjunga Rihannas Don't stop the music, och där ser jag framför mig ett grymt framträdande om hon tar i lite grand. Lars ska sjunga You're beautiful, och den lär han väl äga - även om jag hellre hade sett honom sjunga Carry you home, som är det enda bra som piss-artisten James Blunt spottat ur sig.
     Men kvällens - och kanske årets - behållning kommer att bli Anna Bergendahl, då hon tar sig an Release me. Det kan bli sagolikt.
     Kevins version av Natalie lär väl bli en ny Footlose - och Jespers version av So sick lär väl, måste väl, skicka honom ur tävligen.
     Annars förstår jag mig inte på Robin ENo doubts It's my life? Va fan är det frågan om? Passar inte en rock-dude som honom. Bläh!
     Till sist vill jag inte ens kommentera Johan Palm - men jag måste säga någonting. Stackars, stackars Coldplay. Förkastligt att en sådan fin låt ska bli brutalt slaktad.

Men som sagt - det kommer nog bli en bra kväll.
     Synd bara att man missar den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0