V L P - Very Local Production (Ha!)

Det lokala sport-forumet Sportplanket har gjort en upprustning. Meningen är att det nu ska uppdateras aktivt, samt att det har breddats med fler forum för andra sporter än bara fotboll, som det var tidigare.
     En annan nyhet är Studio Planket, som kommer att fungera som ett diskussionsprogram kring sporthändelser i KAK med olika inbjudna gäster. Till premiärprogrammet som sändes ikväll hette "gästerna" Tony Andersson, Pontus Edman och Mikael Ornell. Tre färgstarka klickar må jag säga.

     Alltså... Det hela är ju en extrem "lokal-produktion". Eller, egentligen är det inte ens lokal-TV - det är amatör-TV, och skiten presenteras också i form av Youtube-klipp. Men jag tycker ändå att det är en ganska rolig idé måste jag säga. Det andas vilja och ambition, även om det är en usel produktion.
     Vad är det som sägs då? Ja, Tony bubblar ju på som vanligt och säger väl ungefär det han har sagt under hela säsongen, medan Ornell sticker in med sina kloka analyser emellanåt.
     Men Edman är rolig. Varje gång han ska säga någonting så lyfter han sitt glas med vatten, som om han är på väg att dricka varje gång istället för att prata. Efter att han har pratat färdigt så tar en således en klunk - och så fortsätter det. Han hinkar verkligen vatten, och tillslut har han druckit så många gånger att han måste fejk-dricka, eller också tar inihelvetes små sippar varje gång.
     Jaja. Studio Planket är en pigg idé - men på tok för långt. En halvtimmes program är på tok för långt - om man inte är tok-nördigt intresserad av lokalsporten i KAK. Sedan lyser Köpings-syndromet igenom totalt. Det pratas om KFF, Forsby, Munktorp och Kolsva - men i princip ingenting om Södra och KBK.
      Heja.

Eftersom att jag är snäll så lägger jag upp skiten, även om jag tvivlar på att någon kommer att orka titta igenom det.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0