Press-nytt

I gårdagens Aftonbladet gick det att läsa att Bon Jovi blir stämda på 2900 miljarder kronor för låtstöld.
     Helt rätt! Ska man markera så ska man markera ordentligt.
     ...och USA är ju också ett sådant land där en sådan stämning faktiskt skulle kunna gå igenom.

Annars läste jag häromveckan i VLT en ganska rolig sak angående den finanskris som just nu råder.
    Det var en kille på stan som fick frågan Vad tycker du om den pågående finanskrisen? - och hans svar var då:
- Ja...hela mitt liv har varit en enda stor finanskris, så det är ju skönt att resten av världen har hunnit ifatt.
    Det tycker jag var en ganska skön inställning till det hela.

Till sist...
    Det har ju stått ganska mycket i tidningarna den senaste tiden om en känd artist som står anklagad för att ha blodigt misshandlat sin flickvän efter en festkväll. För er som inte vet det så är denna kända artist i fråga ingen mindre än Papa Dee - vilket fick mig att reagera med stor förvåning när jag fick reda på det.
    Jag har hela tiden haft uppfattningen om honom som en hel-reko kille som inte skulle göra en fluga förnär - om det nu inte handlade om en riktigt jävla irriterande fluga.
    Saken är också den att hans flickvän försvarar honom och påstår att han är oskyldig, och att han aldrig skulle göra henne illa.
    Nu har man ju hört många historier om hur utsatta kvinnor tenderar att ta sin man till försvar, trots att det kanske har förekommit våldsamma gärningar i bilden - men den här gången undrar jag om det inte är så att Papa Dee faktiskt är oskyldig.
    Jag menar, de har ju inte haft någon chans att prata efter att han blivit insyltad - men ändå återger de samma, oskyldiga, historia om vad som har hänt?
    Det är något skumt. Släpp Papa!  

Kommentarer
Postat av: Emma

Läste flickvännens blogg när det var aktuellt, var ju en intressant historia..

2008-10-14 @ 09:30:56
URL: http://m0e.blogg.se/
Postat av: J

japp, ja me...

2008-10-14 @ 10:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0