Ett sjunkande skepp...

Jag tänkte först inte skriva någonting om det. Men jag kan fan inte hålla mig.
    Torsdag den 2 oktober var dagen då jag tappade all tro på Bärsingens sportsidor. Jag hade en förhoppning om att de skulle kunna utvecklas till någonting riktigt, riktigt bra. Det såg så ut ett tag. Det kändes piggare, fräschare och...bättre.
    Men nu finns det ingen återvändo.
    Bärsingens sportsidor har dött.

Det är torsdag den 2 oktober. En ny sportserie ska lanseras. Den heter "Hur svårt kan det va?" - och precis som titeln antyder så är syftet att Edman ska reka regionens olika idrotter för att kolla just hur svåra de kan vara.

    Jag hade sett fram emot det och tyckte att det lät som en kul idé - men resultatet blev någonting helt annat.
    Det här är vad möttes av i torsdags morse:






Jag höll på att sätta kaffet i halsen - och spyan var inte långt borta.
     Resultatet var en bildserie med Bärsingens utsände - ivrigt påhejad av hans vän och kollega - och hur gulligt och sött det än kan tyckas vara så går det inte att komma ifrån att det är ett pinsamt dåligt uppslag.

     En bildserie - med en liten, liten text i förbifarten om hur mycket det sved i handflatorna på tidningens utsände.

     Heja.
     Man skrattar i Kungsör. Det kan man kalla valuta för premunationsavgiften. 

Jag hade förhoppningar.
     Hade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0