We've got a man down!

Trädgårdsmästare Björklund är skadad. Rejält.
   Det är högerbenet som strejkar efter att han på den senaste tiden blivit en flitig motionär. Men när han motionerar så promenerar han inte. Han flyger fram längs gång- och grusvägarna. Han har ett tempo som påminner om den fart man brukar ha när man är riktigt, riktigt skitnödig.
   Nu blir det dock inget motionerande på ett tag.  "Det känns som att sticka en kniv i en varböld" är hans egna beskvrivning på smärtan i benen - och även om jag aldrig har stuckit en kniv i en varböld så kan jag tänka mig att det gör ont.
   Jag försökte förklara begreppet "stretching" för honom - men det hade han aldrig hört talas om.
   Han går inte som en vanlig människa längre. Han haltar och släpar sig fram likt Gollum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0