Benbrott på min häst

På lunchen idag så upptäckte jag att jag hade fått punktering på bilen för första gången i mitt liv.
      Eftersom att jag är lika händig som en skadeskjuten primadonna så drabbades jag av panik. Skulle jag göra mig av med bilen nu? Vad skulle jag köra i hädanefter? Men framförallt - hur skulle jag nu hinna äta?
      Som tur är har man en Bosse Bildoktorn i släkten och på jobbet - nämligen Morbror Hasse
      Reservdäcket åkte på lika snabbt och vant som man brer en smörgås - samtidigt som jag stod med händerna i fickorna och tittade på. Då jag inte ens har tummen mitt i handen så var det inte att räkna med så mycket hjälp ifrån min sida - så Morbror Hasse fick göra allting själv.
      Han muttrade något ohörbart medan han höll på - men jag tror att det var något i stil med "silkesvantar" och att vara "född med en silversked i munnen".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0