Ett litet ljus i mörkret...

I fucking hate måndagar. Man vet att man har en hel arbetsvecka framför sig, och att det roliga finns precis bakom en.
    Därför känns det skönt när de små sakerna livar upp tillvaron.
    Detta gick att höras ifrån "Åkes" arbetsrum:

- Aaaah! VEM ÄR DET SOM HAR LÄMNAT EN KARAMELL PÅ MITT BORD? Man tackar, ha ha...det låg en karamell här...den tar jag.

Det fick mig att le brett, och faktiskt att avlägga ett litet diskret fniss.
    Den där "Åke" vet allt hur man sätter färg på den gråa vardagen. Någonting säger mig att jag kommer att ha svårt att hålla mig för skratt vi fikabordet...

Kommentarer
Postat av: P

kan inte du forsätta att en gång om dagen lägga en karamell på hans bord resten av veckan? kan nog va kul att se vad karln tar sig till då det plötsligt en dag inte längre finns nåra gottebitar på bordet..

2008-09-08 @ 15:22:24
Postat av: j

en mycket, mycket bra och och framförallt rolig idé...men jag vet inte om jag skulle klara av det...skulle nog inte få tid till arbete mellan skrattsalvorna...

2008-09-08 @ 15:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0