Tv-themes

Den här är för dig och mig, Stiffa. För jag tror inte att någon varken kommer ihåg eller tittade på Parker Lewis i mitten på 90-talet.
    ...och ni vet inte vad ni gick miste om.
    Eller var det så att det bara var jag tittade på serien - och sedan förmedlade vidare allt som hände till Stiffa och Robin Pettersson på Västerskolans skolgård? Hmm...
    Skit samma - Parker Lewis var ungefär som Scrubs, fast i skolmiljö. Likheterna är många - de skumma drömsekvenserna, ljudeffekterna och den hårfina balansen mellan verklighet och fantasi.
    Serien handlade om Parker Lewis och hans två polare. Tillsammans utgjorde de en trio med den coole, den snygge och den töntige - och vardagen i deras skola var inte som i den vi är vana vid. Eller vad sägs om ett hang-out-rooom - dolt och med ingång i ett skolskåp?!?!
     Allt detta lekte vi sedan - jag, Stiffa och Robin - och vi tyckte att det var skithäftigt.
     Eftersom att introt både är kort och dåligt så får ni nöja er med sången. Den är nostalgisk - men bara lite bra.

 

Kommentarer
Postat av: P

jodå min vänn, nog satt jag i min soffa å kika på detta alltid...

2008-09-18 @ 22:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0