Tv-themes

Nu till en riktigt gammal klassiker.
    Det här var serien som fick mig att få upp ögonen för cowboys och indianer - om man inte räknar in tecknade Lucky Luke. Tidernas bästa västern-serie måste utan tvekan vara High chaparral - och denna suveräna lilla skapelse kan inte ha undgått er därhemma när ni var små.
    Allting kändes så äkta och så på riktigt, som om det var en dokumentär från den gamla och verkliga Vilda Västern. Det var salooner, det var sheriffar, det var pang-pang, det var hästar, det var cowboy-hattar, och det var de fasansfulla indianerna.
    Just indianerna tror jag satte djupa spår i den lilla pojke jag var då - för än idag så ryser jag av obehag vid tanken på att hamna nedanför en liten bergsravin eller en liten kulle, för att sedan titta upp och upptäcka att man har ett 100-tal indianer framför sig, uppradade på hästar. Fy fan, det är bland det läskigaste jag vet.
    Men en bra serie var det, i alla fall.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0