Saved by the bell...

Det såg länge mörkt ut - men tack vare en delikat klackspark i slutminuterna så räddade han dagen.
    Jag pratar naturligtvis om "Åke", som hade en sämre dag på jobbet igår. Komik-mässigt sett. Jag hade nästan gett upp hoppet, då jag var 10 minuter ifrån att stämpla ut för dagen - men då ringde det plötsligt inne hos Åke. Åke trodde att det var någon han kände, varpå följande gick att avlyssnas:

- (Med robot-röst) Du har kommit till "Åkes" automatiska telefonsvarare. Just nu är det många som ringer, men du placeras nu i kö så blir det snart din tur. ... Nu är det din tur. (Slut på robot-röst) HA HA HA! Hej, det är "Åke". Jag skämtade lite bara, hi hi hi...Va? Lena? Ja, hon sitter här bredvid. Okej...ja hon kommer här.

Minuten senare kom Åke ut till oss andra. Lite skamsen, men ändå nöjd över sprattet.
     Åke, Åke, Åke...
    
För övrigt tycker Åke inte om en av ortens stora café-ägare. Åke säger att han är "ett jävla arsel."

Kommentarer
Postat av: nordmannen

høres ut som en typisk svenske det der! ;)

2008-09-11 @ 15:40:15
Postat av: jone

ey! va fan...

2008-09-11 @ 21:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0