Slutsignal

Jaha, så var fotbollstrean färdigspelad för den här gången - och det blev som väntat Köping som tog klivet upp i tvåan.
    Södra var länge under säsongen med i racet om seriesegern, och faktum är de under en lång period såg ut som det allra hetaste alternativet till att knipa biljetten till tvåan. Men så kom verkligheten ikapp de gulsvarta, och tillsist hamnade laget på retsam tredjeplats efter att ha förlorat den sista seriematchen.
    Jag bevakade Södras seriepremiär i våras, tillsammans med min sekreterare, påläggskalven Tord, och jag vill minnas att vi båda var överens om att Södra skulle få det svårt att hålla sig kvar i trean om de fortsatte att spela som de gjorde då.
    Nu blev det inte så. Södra spelade upp sig och blev faktiskt ett riktigt jävla giftigt lag. Dock räckte det alltså inte hela vägen - och nu vill inte Jotte vara med och leka längre. Hej & hå.
    Köping FF och Arboga Södra är ju samma dynga - men om jag var tvungen att se något av lagen ta klivet upp så skulle jag faktiskt välja Södra. Om jag var tvungen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0