Kan inte behärska mig...

Dagens "Åke"

I telefonsamtal med företagets VD under fikarasten:

- Tjena Micke! Jo, det är bra här. Hasse? Nej han pratar i telefonen just nu. Jag ber honom ringa dig...

Sedan följde någon sekunds tystnad. Åke gav ifrån sig en spjuveraktig min, och det kändes som att han satt och spånade i flera minuter på sin följande kommentar:

- ...eller, han sitter inte i telefonen, han sitter utanpå den. Ha ha ha!

Detta ledde till pity-laughs från resten av arbetskamraterna - och för att vara säker på att alla hade fattat det roliga så tog Åke sig friheten att förklara skämtet utförligt. Dock fick Åke inget gehör, varpå han tvingades inse att skämtet inte gått hem hos allmänheten.
      Som en extrabonus inträffade detta när Hasse kom tillbaka från sitt telefonsamtal. Åke frågade ivrigt och nyfiket:

- Vad ville Micke då?

- Eh...va?

- ...

- ...

- Ja, just ja! Det vet ju inte du. Du ska ringa Micke.

    "Åke" är helt jävla oemotståndlig. Det går inte att låta bli att skratta åt honom. Ja, dessvärre "åt" honom... Det har gått så långt att varje minsta rörelse ifrån honom är komisk.
    Om ni vill veta hur han ser ut så skulle jag vilja säga att det är lite så här:



...fast egentligen är det nog lite mer så här:



Kommentarer
Postat av: P

fan... jag vill oxå ha en Åke på jobbet...

2008-09-09 @ 12:07:54
Postat av: S

Fniss.



Pontus - Jag tror att du är "Åke" på ditt jobb, faktiskt!

2008-09-10 @ 14:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0