Vem är vem?

Vi fortsätter att reda ut frågorna kring vem som döljer sig bakom vilket alias här på sidan.
     Nästa man till rakning...

Bläckfisken

Mannen bakom Bläckfisken är ingen mindre än allas våran Pontus Blomgren.
     Histiorien kring hur han fick sitt smeknamn är numera smått legendarisk inom en viss sluten krets. För blotta örat kanskse det framstår som en bagatell - men icke! Vi som var där vet vad som hände.
     Året var 2005. Det var sommar. Jag, Pontus och Jag-älskar-flickor-från-Danderyd-mannen var i Halmstad på semester. Våran första camping-resa.
     Vi hade sovit en vecka i ett ömsom svinkallt - ömsom svinhett tält - och vi stod nu inför våran sista kväll i Halmstad. Vi hookade upp med en norrbagge med en kamera och en 14-årig flicka med munsår, och lite senare med två galna 30+:are och deras två kvinnliga bekanta. Allt flöt på och dagen till ära hade Pontus öppnat sin Tjeckien-importerade öl-kagge med Staropramen. Dessvärre ville Pontus ha mestadelen av ölen för sig själv, och det skulle visa sig bli någon liter för mycket för den då inte så jättestora pojken. Han blev ganska...mosig.
      Efter ett tag förvandlades Pontus till en person som varken jag eller Jag-älskar-flickor-från-Danderyd-mannen hade träffat förut. Han var crazy. Helt jävla loco.
      Det sista vår nye vän gjorde innan vi åkte in till stan var att grabba tag i den 14-årige flickan med munsår - och hångla upp henne utan dess like. Det var med nöd och näppe den lilla tösen klarade sig ifrån andningssvårigheter.
      När vi sedan skulle ta oss till bussen in till stan så gick inte Pontus. Han skuttade. Han kröp. Han ålade sig fram. Såg han en stolpe så nog fan började han klättra på den. Upp, upp och sedan fort ner. Han for hit - och han for dit. Armarna var inte länge en del av hans kropp. De var tentakler - och de hade eget liv. Pontus vrålade. "AAAAHH!!! JAG KÄNNER MIG SOM EN BLÄCKFISK!!!!"
       Från denna lilla mytomspunna saga är namnet Bläckfisken hämtat - och än idag avlöser berättelserna varandra om den galne mannen från Torpa.


Kommentarer
Postat av: S

Hihi, önskar att man hade vart med där. P, dax att trolla fram tentaklerna igen?

2008-09-23 @ 14:42:19
Postat av: P

känner hur det kryper i kroppen.. tentackler är på väg!



min vänn du glömde! bläckfiskar gillar husvagnar ;P

2008-09-23 @ 14:48:27
Postat av: Hilke

morsomt d der.. vi gikk jo ut ifra at bläckfisk va en bleikfisk, en bleiking asså, hehe .. hadde ingen anelse om at d va blekksprut, bläckfisk på norsk :D

2008-09-23 @ 20:36:51
Postat av: P

hahahah blekksprut, kul! verkligen ett jätte kul ord!

2008-09-23 @ 20:40:33
Postat av: CJ

Norskan kanske inte är ett så konstigt språk endå, blekkesprut, bläckfisken sprutar ju ut bläck vid fara, nåt du kanske ska börja med bläckfisken?

2008-09-23 @ 21:47:26
Postat av: S

Vi kanske ska börja kalla honom för blekfisen istället?

2008-09-23 @ 22:02:46
Postat av: Emma

jag vill se pontus sådär på lördag.

2008-09-23 @ 22:29:51
URL: http://m0e.blogg.se/
Postat av: P

Tro mig CJ, det är inte bläck jag sprutar..



NEJ S!! det ska vi inte göra, NEJ!



JA Emma, det vill vi alla, men först så måste jag införskaffa en flaska kapten+ a lot of beer, sen ska jag ut å segla som en riktig bläckfisk! GHHAARRRR!

2008-09-23 @ 23:07:31
Postat av: Emma

Pontus, gör det!

2008-09-24 @ 09:02:33
URL: http://m0e.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0