Brödramästerskapet i matlagning, del 2

Kampen gick vidare ikväll, då Storebror stod för matlagningen.
     Inför middagen var jag lite orolig att han skulle hitta på något konstigt och oätbart - men det löste Storebror fint genom att bjuda på Mickes thai-wok. Ris och en blandning bestående av kyckling, ananas, sötsursås och lite annat grejsimojs.


Storebror var mäkta stolt med sin skapelse och väldigt förväntansfull (kanske till och med nervös?) inför våran "dom".





Jag ska även erkänna att jag blev sugen av blotta åsynen av maten.




Mor ville dock inte lämna någon kommentar inför middagen.




Men alla högg in friskt på maten, och det samlade omdömet var att allting smakade jättebra.
    Själv kunde jag kanske önska lite mer mat - men andemeningen med detta mästerskap var ju smaken, och inte mängden, så det gjorde inte så mycket.




MEN! Storebror glömde en sak. En viktig detalj. Disken!
      Vi sa inför det här att det skulle handla om helheten, och senast jag kollade så var disken en del av middagen. En tråkig del, förvisso, men likväl inte en helt obetydelselös del.
      Så där blir det minuspoäng och bakläxa - vilket Lillebror firade som en stor triumf när han insåg Storebrors miss.




Jaja...
    Nu har vi haft två bra måltider - och nu är det bara jag kvar. Det är verkligen upp till bevis. Far har redan avfärdat mig som "totalt chanslös" och gett mig det klassiska oddset "lika stor chans som en snöboll i Sahara", samtidigt som Lillebror och Storebror inte ens ser mig som ett pyttelitet hot. Men jag känner att jag är en joker. En oslipad diamant. Jag kan överraska.
    Kampen går vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0