En ledig fredag

Va ska ja göra ida? (med finsk brytning).

Jag känner för att sätta mig på en parkbänk och fundera lite. Gärna i solen. Med benen i kors. Jag känner för att sitta en lång lång tid. Behöver fundera. Det bästa vore om jag hade en pipa i munnen. Men jag har ingen. Ska jag vara så full-i-fan att jag tar med mig en fickplunta med whiskey? Men jag har ingen fickplunta - och ingen virre för den delen heller. Sedan skulle det kännas lite smutsigt att sitta där och smyga med pluntan. Kanske ska jag packa mig en picknickkorg med lite kex och ost? Nej. För franskt och för gay. En kaffetermos? Nej, för gubbigt - och godis är för barnsligt.
      Jag får nog ta och fundera lite hur jag ska sitta och fundera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0