Förlorade år

Jo, det var så här...
     För en tid sedan fick jag span på en söt liten fjälla. Jag såg henne gång på gång, och jag tänkte "Vem i all sin dar är denna donna?". Så kom känslan: "Raukalainen! Henne ska jag ha!".

     Så jag kollade upp henne - och det visade sig att hon var 16 år. "Oj då", tänkte jag först, fast sedan tänkte jag inte så mycket mer på det. Men efter att ha funderat lite (jag hade IG i Matematik B) så kom jag fram till att det skiljer 7 år mellan oss.
     Sedan funderade jag lite till, och jag ställde mig frågan: skulle jag ha kunnat bli intresserad av en tjej som är född 1979 - alltså sju år äldre än mig - när jag var 16 år?
     Icke.
     Så nu känner jag mig gammal - och idiotiskt. Hur många år har jag slarvat bort egentligen?

Man kan säga att det här var ett rejält jävla wake up-call. Nu är det dags att börja ta tag i saker och ting. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0