Jag går en tuff säsong till mötes

Jag har tidigare nämnt det, men det är alltså en ny regel som gäller i år på fotbollsplanen. Man får icke - jag upprepar, ICKE - längre använda sig av negativa verbala tillrop. Missar man en målchans, hur öppen den än är och hur risigt man än agerade, så får man såldedes inte skrika "FAN!" eller "HELVETE!" eller "JÄVLA SKIT!". Det vet jag nu. Det behöver inte heller vara en missad målchans, det kan vara vad som helst. En missad passning, till exempel - då får man inte svära. Det vet jag också nu. Detta kommer att medföra stora bekymmer för mig, eftersom att jag gärna och ofta använder fula ord vi motgång. Jag har redan blivit varnad två gånger i år efter att jag skrikit "FAN OCKSÅ!" samt "FYYY FAAN!". Då blev jag inte glad och svor för mig själv lite tyst. Dessvärre är inte dessa svordomar de enda som ploppa ur min mun. Oh nej. Jag har även en tendens att missbruka könsord som rimmar på "duk" och "sitta", såväl i vardagen som på fotbollsplanen. Jag brukar kanske inte vråla ut dem som en galen hund, men nog kan jag slänga iväg dem tillräckligt högt och tydligt för att folk runtomkring ska uppfatta dem. Det är ingenting jag är stolt över. Tvärtom. Jag brukar omedelbart skämmas efter att orden lämnat min mun, och jag förbannar mig själv för att jag är så omogen i mitt språk. Men jag kan inte hjälpa det. Jag hinner inte tänka i stridens hetta och det är precis som att jag har såpa i käften. Vips, så har jag sagt dessa fula ord. Nu har jag väl inte så mycket val än att verkligen försöka lägga band på mig själv - men det kommer inte att bli lätt. Sanna mina ord. Förra året hade jag 10 gula och röda kort inom seriespel med A-laget och B-laget - och med denna nya regel så känns det som att det kan bli fler i år. Hittills i träningsmatcherna har jag skrapat ihop tre gula kort och ett rött kort - och två av dem har alltså varit efter att jag sagt fula saker. Men nu ska det bli skärpning. Om inte annat så har jag inte råd med böterna som tillkommer vid dessa, så kallade, onödiga kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0