Klassiker

Jag satt och funderade lite över citat som vi Riddare har bjudit på genom åren. Det finns många klassiker, många som man har glömt bort, många som ständigt återanvänds och många som kan ploppa upp i ens minne efter att ha varit förlorade en längre tid.
      Ett citat som etsat sig fast hos mig är ifrån Vampyren.
      Jag, Kaggen och Påven satt hemma hos Kaggen och tittade på film, då Vampyren klev in i rummet. Tydligen hade det bildats en instängd och unken odör i rummet, vilket Vampyren kommenterade enligt följande:

- Oj, här luktar det inte hallon. Det är som att gå in i en vägg av bajs.


Det tycker jag var väldigt roligt sagt.

Kommentarer
Postat av: S

Klassiker, men var det inte i Umeå som det uttrycket tog sin start?

2009-04-14 @ 20:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0