Nästan otäckt träffande

Så här skriver Alex Schulman i sin blogg:

"Jag är en riktig alkoholromantiker, jag. I vårt nya hem är min dyrbaraste ägodel drinkvagnen. Jag funderar varje dag på vilka nyinvesteringar jag ska göra för att skapa den kompletta drinkvagnen? Ägglikör, till exmpel. Det funderar jag mycket på. Så otroligt gott, men tyvärr är flaskan så ful att man inte kan ha den framme på en drinkvagn hur som helst.


Efter en lång och svår dag på jobbet, tänker jag bara en sak: Nu skulle det vara gott med en pinne. Riktigt gott. En klunk av något starkt, så att man grimaserar med hela ansiktet och viskar "oj" för sig själv när man är fördig. Jag avstår visserligen ofta, för det mesta egentligen, men den där känslan. det där suget, det oroar mig lite faktiskt.


Håller jag på att bli alkoholist nu också?"



Precis så känner jag också nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0