Två pärlor


Jag träffade de här två primadonnorna igår. Fröken Johansson och Fröken Mayer. Det var väldigt roligt. Man träffar dem ju inte så ofta nuförtiden - speciellt inte Fröken Mayer, som bor uppe i Luleå. Men hon var sig lik med sin ironiska och lite bitska humor, som jag alltid skrattat gott åt.
     Jag fick även höra lite skvaller om gamla klasskamrater. Vem som har fått barn, vem som har flyttat, vem som är tillsammans med vem och vem som har gjort vad. Ja, de är riktiga skvallerkärringar de där två - och är det något jag älskar så är det skvaller.
      Förhoppningsvis kan det bli fler tillfällen att träffas, vi gamla skolkamrater. Jag menar - sommaren har ju inte ens börjat än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0