6 april

Åh, du underbara måndag!
    Kan det ha varit årets varmaste dag? Jag tror fanimej det. Termometern visade 13 grader - men det kändes som 20.
    I skogen skuttade två ekorrar, och på en kulle satt en ensam, men ack så vacker, tussilago. Det var en Don Juan-dag - som gjord för en picknick och lite gitarrspel.
    Men det bästa av allt var att vi äntligen tränade på gräs. Tänk att det kan vara lika underbart härligt varenda år att komma ut på grönbetet. Nu börjar min säsong. Allt fram tills nu är glömt. Nu börjar jag om på noll - med start imorgon med b-laget mot Värhulta, ute i Valskog på gräs.
    Juha har också kommit hem, förresten. Bajsbrun och snaggad. Jag vet inte hur pass mycket han har hållit igång där på andra sidan jordklotet, men jag kan säga så här - han var ju inte direkt sämst på träningen idag.

En annan grej som är rolig är det här med George. För att kommunicera med honom så är det ju engelska som gäller - och det i sin tur leder till många roliga kommentarer bland oss spelare och ledare.
     Min favoritkommentar hittils är ifrån Bot-mannen.

George: -Are you not going to play?
Bot-mannen: - No, I will rest. And then I'm going back to the Runevallen.

Det är någonting alldeles förtjusande med den meningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0