När låtar berättar om ens period i livet

Jag hörde nyss Sweet Escape med Gwen Stefani på radion - och det gjorde att jag fullkomligen överöstes med känslor. Den låten förmedlar så många minnen. Eller rättare sagt; den förmedlar så många tillstånd.
      När jag hör låten så färdas jag bakåt i tiden. Det är sommar, eller väldigt sen och varm vår. Mina vänner och jag är i det stadiet av vår relation då vi inte kan vara ifrån varandra mer än någon dag eller två. Vi umgås jämnt, och vi älskar varenda sekund av de tillfällena. Livet är fest - och det utnyttjar vi vareviga helg. Vi dansar, vi skrattar, vi leker, vi dricker - och vi älskar varje sekund. Just där och då känns det som en början på en livslång vänskap - och just där och då finns det ingenting som kan få oss att skiljas. Det tycks vara fullständigt orimligt att vi inte skulle färdas genom livet tillsammans, eller åtminstone väldigt väldigt nära varandra. Allting är en lek - och lika barn leka bäst. Ingenting var för oss omöjligt. Vi var oslagbara. Vår vänskap peakade. Vi var på toppen.
      Det var 2 år sedan. Jag ska inte säga att allt det där är borta - men det var 2 år sedan. Inte idag.

Är det inte konstigt hur mycket man kan associera med en låt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0