Lika grymt - lite bättre

Precis som jag hade förväntat mig och hoppats på så blev det ett mer "ordnat" Söndagsparty med Filip & Fredrik i det andra avsnittet. Den lite skrikiga och stissiga inramningen var nedtonad, och nu känns det som att pojkarna har blivit bekväma i talkshow-kavajen.
     För mig gjorde det inte så mycket att Paula Abdul tackade nej till programmet i sista stund. Visst, man tappade lite starquality - men desto mindre intressant och roligt blev det nog inte. Alla gästerna levererade, mer eller mindre.
     Jag gillar verkligen Björn Skifs. Har alltid gjort, ända sedan jag såg Strul, Joker och Drömkåken som liten pöjk. Han är fräck, rolig och lagom mysig. Jag skulle till och med vilja säga att han är väldigt rolig - även om det kanske inte syntes så mycket i gårdagens program. Sedan ser han fruktansvärt bra ut för att vara 62 år. Cool och avslappnad gled han in med en hand i fickan - och det kan man göra när man vet om hur pass älskad man är av sitt eget land. Så kan bara Bjön Borg, Ingmar Stenmark, Lill-Babs och Björn Skifs göra.
      Annars såg Thorsten Flinck bra jävla risig ut. Risigare än på mycket länge. Ändå så har han gått ner 25 kilo tack vare träning och diet. Men Thorsten Flinck var ändå Thorsten Flinck - och honom gillar jag också. Även fast han antagligen är väldigt svår att ha att göra med så gillar jag det faktum att han är så fruktansvärt medveten om hur pass jävla begåvad han är som skådespelare. Skulle han leva ett aningen mer strukturerat liv så är jag övertygad om att Thorsten Flinck skulle vara vår tveklöst största skådespelare i Sverige. Det finns egentligen ingen som kan mäta sig med honom.
      Däremot var det uppenbart att engelska-lektionerna inte var något favoritämne i skolan för honom.
      Kevin Bacon och bror var väl "sådär". Det hände inte så mycket, även om det var lite roligt att de började sjunga Hej tomtegubbar helt plötsligt. Men låten de spelade var bra. Det var lite oväntat.
      Annars känns det fortfarande lite kittlande att se världskändisar sitta i samma soffa som våra egna svenska kändisar. Det är fortfarande lite surrealistiskt och overkligt, som att det inte händer  - och det gör ju inte saken mindre häftig.
      ...och så fick Filip äntligen viga sitt par. Det var väl sött.
     Till sist kan jag bara hålla med den asiatiska affärsmannen om att Fredrik var förbluffande vacker som transvestit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0