Ett nytt kapitel

Så har Friberg gått och blivit pappa. En liten Theo blev det.
     Det känns som att det är en babyboom just nu. De flyger små bebisar här och var och överallt - och snart är alla man känner förälder. Lingen, Hightower, Råbin, Ruutu, Jocke Wallon, Stubben, Wretling, Storebror Thomas...och jag har säkert glömt många.
     Själv är jag 23 år och bor hemma.
     Heja.
     Det är inte det att jag känner "oj, nu är det många som skaffar barn, nu måste jag också göra det". Nej, nej, nej. Det är mer att...jag skulle så gärna vilja vara i deras läge. Med allt vad det innebär. Det är en stark och innerlig längtan jag bär på.
     Jag vet inte. Kanske att jag har turen att få uppleva det någon gång? Oj vad jag hoppas på det.

Men för allt i världen - missförstå mig inte!
      Jag känner ingen som helst bitterhet över denna babyboom. Bara glädje. Glädje, och en förhoppning om att en dag få uppleva denna lycka.
       Så, grattis Friberg! Må ni få ett rikt liv tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0