Igår och idag

Sådär ja. Nu har dagen-efter-ångesten försvunnit. Värken också.
     Från att ha svurit att aldrig mer dricka alkohol så har jag nu begränsat det till att aldrig mer dricka en flaska vin på förfest.
     Vin är exotiskt - och bäst i måttlig mängd. Charmen med vin försvinner i samma stund som man överkonsumerar det.
      Men det var som sagt kul igår. Påven var riktigt på hugget, och han påstod till och med att "det kändes som att han var full för första gången". Jätteglad - det är en beskrivning som passar in på honom igår.
      En annan som var glad var Therese. Jävlar vad hon dansade! Till och med Dallas dansade.
      ...och Jeppe var där. Tydligen. Han var i alla fall med i bilen hem.
      ...och visst var Hellberg och Blondie Bubble Boy där? Men inte Tord? Eller?
      Jag vete fan - jag var fullt upptagen med att dansa och ha kul. Eller? Jag vete fan. Kul hade jag i alla fall. Tror jag.



...och titta där! Det sitter en bulgar i mitt vardagsrum!
      George tittade förbi för en liten matbit och fika - och snubben är sig lik. Nära till skrattet och vänligheten själv. Nu sitter han och kollar in sin landsman och polare Petrov som spelar i Aston Villa mot Man United.
      Det är lite konstigt det, tycker jag. Men häftigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0