7x8=56



Den här lappen sitter fast i mitt tak. Varje kväll när jag går och lägger mig så ser jag den här lappen. Ser ni vad det står? Det står 7x8=56. I 12 år har den suttit där uppe på taket.
    Så här var det, i fyran eller femman när vi höll på med multiplikationstabellen så vi fick en massa lappar med olika multiplikationer, och dessa lappar skulle vi sätta upp på olika ställen hemma för att ibland titta på dem och på sätt pränta in dem i skallen.
    7x8=56-lappen hamnade uppe i taket, ovanför sängen, och där har den suttit. Var de andra lapparna tog vägen har jag ingen aning om, jag tror inte ens att jag satte upp dem någonstans. Så är det något jag aldrig kommer att glömma så är det vad sju gånger åtta blir. Det blir 56. Inte 54. 56.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0