Inte helt fel heller...

För att fortsätta på det här med bröllopslåtar...
     Så länge jag kan minnas så har jag alltid sagt att jag ska ha Ted Gärestads För kärlekens skull på mitt bröllop. Men ju äldre jag blivit så har jag insett att det är ett ganska så populärt låtval. Och då blir det inte lika kul längre - även fast det fortfarande är en fantastisk låt.
     Sedan vill jag dra mig till minnes att Thessan också ville ha den på sitt bröllop, vilket jag protesterade mot. Men let's face it...oddsen för att jag gifter mig innan hon och Halle är ju...ganska höga. Så jag droppade den.
     En annan låt som väckt mitt intresse den senaste tiden är Kents Utan dina andetag. Det är lite udda, men efter att ha hört den på Calle Kusins bröllop i en lite mer avskalad version så började jag fundera - för den var riktigt vacker.
      Här är ett exempel. Det från ett annat bröllop, fast här spelar de den i kyrkan och inte på bröllopsfesten som de gjorde när Calle Kusin gifte sig. Den börjar bra, fast sedan får trubaduren tokspel och börjar lira alldeles för fort, och då försvinner tjusningen en aning. Men den börjar som sagt bra.



Kommentarer
Postat av: anna

typ den bästa låten de gjort.. men iaf.. jag tror att den är ganskka vanlig den oxå..

2009-08-18 @ 17:52:03
Postat av: J

ja, kanske det...jag håller mig nog till Eric Clapton och "Wonderful tonight"...oavsett om den är vanlig eller ej =)

2009-08-18 @ 19:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0