Kap. "Ångrar" 2/5

"De sa att det skulle regna. Kanske var det någon som försökte varna mig. Ett tecken på att ingen vill att det ska bli som det blev. Men regnmolnen höll sig tillbaka, som för att testa mitt tålamod. Fast omdöme och jag har aldrig klickat särskilt bra.
     Det kom inget regn, men jag var ändå alldeles blöt. Nertankad av hopp, av dig och av sorg. Bilder ljuger aldrig, och det är därför som jag skäms. En värsta klassens fån. En clown. Förlåt.
     Och vattnet smakade salt. Stranden var svart och vår. Jag har aldrig varit så varm, så svår, så dum. Men trots mina misstag så är du fortfarande kvar. Nästan alldeles intill. Så nära, men ändå så långt bort.
     Jag kan inte sjunga, men jag gör det ändå. Och just därför vet jag att en dag kommer det att bli vi två."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0