Kap. "Dårar" 1/5

"Jag hörde ett namn, och jag tror det var det vackraste jag hört. För det började på dig och slutade på mig, och vi var ett.
      Han har lovat att sjunga, och den här gången tror jag att han verkligen menar det. Trots att han skrattat åt oss, spottat och slagits så menar han det. Han trodde väl aldrig att jag skulle bli glad, men nu ser han att jag verkligen menade det.
      För jag gav aldrig upp. Jag kämpade och väntade som en dåre. Och dårar inser aldrig när det är förlorat, det är därför jag står här som vinnare. För trots att ingen annan sa "Nu slutar du aldrig" så gjorde jag aldrig det, och nu står jag här redo att börja.
      Det är okej att vara rädd. Det är okej att känna att vi aldrig klarar det. Men det är aldrig okej att blunda, att aldrig ge allt och försöka.
      Nu blir det inga mera tårar, för kärlek är till för oss dårar.
      Han har lovat att sjunga. Han har lovat och jag tror att han är glad. Nu är det du och jag. Han har lovat att sjunga på våran dag."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0