Kap. "Mörka moln" 3/5

"Jag hoppade ner från balkongen. Mitt fall tog plats på löpsedeln. Jag blev "Krossad man som krossades av sorg". Nu sprids rosor över hela Kungsörs torg.
    Men mannen var inte jag. Det var en tanke som var svag. För en sekund ville jag vara han, det var en sekund då allt hopp försvann.
    Ge mig en käftsmäll för att vakna. Ge mig något för att sluta sakna. Det gör inget om jag blir blå, för något skulle ha förstört mig ändå.
    "Spill inga tårar för mig", det har jag sagt och det löser sig. Jag tänker inte hoppa ner, men vi kanske inte ses något mer.
    Och om jag inte saknar dig så var du inget för mig, och jag var inget för dig."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0