Kapitel "Vacker rädsla" 1/5

"Visste du att jag älskar dig? Okej, då säger jag det nu. Men jag vågar inte titta på din reaktion. Det sägs att du tvekar om mig. Och vem kan klandra dig? Jag har inte bevisat mig för någon. Men den någon har samtidigt aldrig varit du.
      Jag skulle klara av allt du sa, men du talar inte till mig. Jag vet att jag inte är mycket att titta på, men jag har något som ingen annan har. Jag har dig. Om du låter mig. Jag har aldrig varit så rädd, men heller aldrig lika säker. Du är min.
      Drömmer om en sandstrand. Där är jag aldrig ful. Det är något med havet som gör mig stark. Tankarna spolas bort med vågorna, och jag vågar vara i ett med nuet. Trots mina svaga armar bär jag dig så länge det krävs. Nu har jag hittat något att dö för.
      Och fastän alla skrattar åt mig vet jag att det är rätt.
      Jag är nykter. Tills jag vaknar.
      Jag vågar inte släcka, för i mörkret ser jag dig. Du ler och sträcker ut din hand. Men hur gärna jag än vill så kan jag inte ta emot den. Det är alldeles försent. Och ändå har vi inte hunnit börja. Jag viskar "Vi känner inte ens varandra", men du svarar "Vi har tid. Vi har hela livet på oss".
      Jag har aldrig varit bra på att glömma."

Kommentarer
Postat av: Johanna

Okej, det är fullt möjligt att det bara är på min dator men texten i din header krockar med rubriken på dina senaste inlägg :/



Typ i det här inlägget ser jag bara ordet "Kapitel Vack" för sen ligger "Eller en liten visa..." liksom ovanpå rubriktexten. Men som sagt, fullt möjligt att det bara är i min webläsare...



Annars var det en bra text :)

2009-08-20 @ 09:53:21
URL: http://imica.blogg.se/
Postat av: J

hmm, okej...på min dator ser allt normalt ut...däremot vet jag att det kan bli lite knas med firefox, om du använder dig av det???



...och tack :)

2009-08-20 @ 11:47:15
Postat av: Johanna

Ah, prova en annan webläsare kan ju vara en tanke ja ;) I Explorer ser det helt normalt ut :)

2009-08-20 @ 13:08:26
URL: http://imica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0