Look at me; I'm growing...

Jag är inne i en ganska tung period just nu. Eller rättare sagt; jag har varit inne i en ganska tung period. Det har pågått en cirkus inombords, och den har varit väldigt ostrukturerad och dimmig och...egentligen ganska brutalt sorglig. Men nu känns det som att det är över och cirkusen har dragit vidare.
     Jag har kommit till insikt med saker och ting, vilket gör att jag inte längre ligger och funderar halva natten. Jag kan sova nu för första gången sedan en tid tillbaka. Det känns som ett ganska moget beslut, och hade det varit för ett år sedan så hade det inte sett likadant ut. Då hade jag tillbringat varje natt i samtal med mig själv, och vridit på varenda "om" och "men" och "hur" och "kanske" och "varför".
      Nu är jag i frid med mig själv, och det är väl bra. Genom åren och smällarna har jag lärt mig att jag inte kan styra över det okontrollerade. Det är bara att gilla läget.
      Nu är det bara att gå vidare till nästa dans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0