Skansen vann, som väntat

Nu är allsångs-sommaren slut, och jag skulle bara vilja kommentera det lite smått.
     Först och främst; jag är en Skansen-kille. Allsång på Skansen är allsång för mig, och det kan inte lallande på Liseberg ändra på. Jag är en man av traditioner, och därför kände jag starkt motstånd när det blev klart att Lotta på Liseberg skulle börja sändas på tv. Det har varit ett jävla tjafs om vilket program som varit bäst, men för mig är det ingen tvekan om saken. Skansen regerar fortfarande.
     Jag menar...det regnar ju bara på Liseberg, och ingen i publiken verkar kunna texten till låtarna. Det är för mycket PR och för mycket Lotta - och sedan den där jävla reklamen. Nä, tacka vet jag gamla, hederliga, trygga Allsång på Skansen.
      Ta bara respektive programs final. Paul Potts? Bettan? Salem Al Fakir (eller vad han heter)? Fan, bara Björn Skifs ensam på Skansen krossade ju Liseberg.
      Jag har alltid gillat Björn Skifs. Jag vet inte varför, kanske för att han är så "på riktigt". Dessutom har jag alltid tyckt att han är jävligt rolig, och det kommer nog antagligen ifrån filmerna han har gjort, som Strul, Joker och Drömkåken. Han är härlig. Och bred. Musikalartist, programledare, skådespelare, rockstjärna, revyartist...han kan allt. Det är Måns Zelmerlöws företrädare - och Måns Zelmerlöw är nästa Björn Skifs. Båda är riktiga artister.
       Jaja, vad jag ville säga är att Skansen vann med hästlängder. Liseberg kan lalla bäst de vill. Bara de håller sig ifrån tv-kamerorna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0