15 augusti

Igår var delar av Riddarna tillsammans igen, i form av mig, Kaggen, Påven och Studenten. Det var fanimej på tiden.
     Kaggen hade hypat upp The Boat that rocked som "årets bästa film" (något han senare tog tillbaka när vi påminde honom om Baksmällan) så därför var vi tvungna att ta reda på om han överdrev eller inte.
    Jag hade sett fram emot filmen ända sedan jag såg trailern för typ två-tre månader sedan - och jag blev verkligen inte besviken. Det var en skön, cool och rolig film - fullproppad med ljuvliga 60- och 70-tals pop/rock-låtar.
     Det är någonting visst med brittiska storfilmer, och i synnerhet komedier. Man blir liksom aldrig besviken. Nästan. Britterna levererar alltid. Solklar 4:a till The Boat that rocked.

Idag då?
     Ja, först tänkte jag åka till Örebro och spela match emot Adolfsberg. Detta är en precis lika viktig match som derbyt mot Södra, eftersom att Adolfsberg ligger på samma poäng som oss, om än med en match mindre spelad - så därför gäller det att vi har laddat om och går in med samma ödmjukhet/respektlöshet som vi gjort hittills. Det spelar ingen roll att vi inte förlorat på tre omgångar, varje match som kommer är helt ny och kommer att vara lika viktig som den innan. Fast det känns som att vi är medvetna om det och är överens om vad som gäller.
      Därefter blir det kräftskiva hemma hos Larssa. Eller Carro. Eller ja, båda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0