S-Å U-N-D-E-R-B-A-R-T!!!!!!!!!

NUUUUUUUUUUU MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR JAAAAAAAAAAAG FÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAAAAA BRAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!
      Vi vann mot Södra med 3-0 - och det var tokutspelning. Hade vi fått 100% utdelning på våra målchanser så hade det blivit tvåsiffrigt. Utan att överdriva. Södra hade...tjae, två-tre rena skott på mål på hela matchen - annars var det mest långbollar, hörnor, och inlägg som Rocco-Malle plockade ner.
      Inför matchen var jag grymt nervös. Jag gick bara och skakade mina lår och hade klippkort på muggen. Vet inte hur många gånger jag pissade under matchen? Men efter att vi spelat dryga kvarten av matchen så märkte jag hur pass taggade och fokuserade vi var, och efter att vi tog ledningen efter 10 minuter genom Marcelo så kändes det genast mycket tryggare.
      Jag vill sticka ut hakan och säga att vi pissade på Södra, även fast det långa stunder var ställningskrig i matchen. De hade egentligen ingenting att komma med, medan vi radade upp farligheter matchen igenom.
      Berga gjorde 2-0 tidigt i andra halvlek, och när Gustavo tryckte dit trean på en frisparkskanon så kändes det avgjort. Trots att vi höll på att tappa en 4-1-ledning senast i helgen.
      Matchens lirare blev Kosar, och det var mycket välförtjänt. Han dribblade upp Wiker på läktaren, han slog magnifika framspelningar och han kämpade och slet både defensivt och offensivt. Jag gladde mig väldigt mycket åt hans match. Han är så var värd det.
       Själv fick jag spela några minuter på slutet, och det tack vare ett så kallat "hyllningsbyte" där jag fick ersätta Kosar så fick ta emot publiken jubel - och det gjorde jag så gärna. Han var grym idag.
       Jag kom in som yttermittfältare, och det första jag gjorde var att sno bollen från deras högerback med en skön glidtackling (tur att jag träffade bollen) och sedan blev det ett anfall där jag kom ensam på högerkanten, och jag försökte få in bollen till Berga i mitten, men det blev dessvärre misslyckat. Efter det fick jag lite "feeling", så nästa gång jag fick bollen så fick jag för mig att jag skulle klacka lite snyggt och nonchalant till Kotten på högerbacken. Problemet var bara att Kotten inte stod där, så jag klackade bollen rakt i gapet på en Södra-spelare. Hela läktaren skrek "NEEEEJ!!!!", och själv hann jag tänka "SHIT!!!", men som tur var så blev det inget farligt utav det, och jag kunde andas ut.
       Skit samma - vi vann, vi gick om Södra i tabellen och vår positiva trend håller i sig. Nu är det bara att tuffa på!

Fem roliga saker med matchen:

1. Vi vann - och på ett övertygande sätt.
2. Det var mycket publik - 729 om jag inte hörde fel?
3. Kosar glänste och fick pris som matchens lirare.
4. Roastmaster fick hoppa in och spela dryga 20 minuter.
5. Tords cykelspark i första halvlek. Den måste göra ont imorgon.


♥   ♥   ♥   ♥   ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0