Viktigt

Det blev en poäng i helgen efter 1-1 mot ÖSK Ungdom. Berga har kommit igång med målskyttet och stod pånytt för en pyts.
     Jag vet inte så mycket om matchen, men enligt rapport så var det ett rättvist resultat då lagen hade varsin halvlek. Vi var tydligen bättre i första medan ÖSK tog över i andra. Har också hört någonting om någon straffsituation där Lingen skulle ha blivit nerdragen efter att ha varit på väg igenom. Men, men, en poäng mot ÖSK på bortaplan känns inte helt fel. Det lär bli en nödvändig och viktig poäng.
       Precis när vi skulle åka till vigseln i lördags fick jag reda på att vi ledde med 1-0 efter bara några minuter in i matchen, så det var nästan så att jag hjulade in i kyrkan. Efter cermonin stod jag i kaffekön när Far kom fram till mig och gjorde "tummen ner". "3-1", sa han, och då var jag millimeter ifrån att sparka sönder kaffebordet - men Far hejdade mig och sa "Nä jag skojade, 1-1 blev det". Då lugnade jag ner mig och tog ett djupt andetag. 1-1 kändes då som en seger.
       Nu väntar Rynninge på lördag hemma på Runevallen. I våras var vi smått utspelade när vi mötte dem borta, men fan alltså - någonting säger mig att vi kommer att skrälla på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0