1998

Jag hittade en pärm med gamla låttexter igår. Helvete vilka roliga/fina/bedrövliga låtar!
     Så hittade jag den - den första "riktiga" låttexten som jag skrev. Det var i femman, när vi var på den där klassresan. Vad hette stället nu igen? Med de där riddarna. När vi gick det där spöktåget. När Ekka gjorde "det där" i kanoten. Vad hette det nu igen?
     Aja, här är texten...


Somliga tror

Somliga tror att tjejerna är svåra att nå
man kommer inte åt dem fast man kryper fram på tå
Jag vill ju gärna ha en tjej att prata med
men tjejerna dem står inte alls på led

Ref
Jag vill ha en flicka som är varm
och med gärna lite charm
för då sätter jag inte på mitt larm

Somliga tror att tjejerna är bara lek
men allt dem vill är inte bara kyss och smek
Somliga tror att man måste vara snygg
men jag lovar du kan känna dig trygg

Ref 2 ggr

Jag vill ha en tjej som jag kan lita på
vi kan prata hemlisar då och då
Om du har en fråga, fråga mig
jag gör allting för just dig

Ref 2 ggr



Annars hittade jag en textrad som jag än idag kan känna mig nöjd över.

"Jag sket i chefen och drog till parken
några dagar senare fick jag sparken".

Kommentarer
Postat av: Kanot-Ekka

Finnåker...eller?

2009-12-07 @ 12:21:14
Postat av: J

ha ha...just ja!

2009-12-07 @ 13:30:28
Postat av: CJ

Haha Kanot-Ekka! Glömmer aldrig det, minns du din kamrat 50 cm framför dig i kanoten? : D

2009-12-07 @ 16:09:34
Postat av: Ekklig

Heh självklart gör jag det!

2009-12-07 @ 22:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0