Att vakna en ledig fredag

Nu är det bevisat att man blir tröttare ju mer man sover.
     Idag är jag ledig, och därför tänkte jag sova ut för en gång skull. Vaknade halv nio, somnade om. Vaknade tio, somnade om. Vaknade elva, kunde inte röra mig. Jag ville gå upp, men benen och armarna lydden inte mina signaler från hjärnan. Jag var klarvaken men ändå i koma. Det var nästan så att jag fick be Lillebror komma in och dra mig ur sängen - men så gjorde jag ett sista kraftförsök, jag gjorde ett ryck med kroppen och lyckades hamna i sidoläge, och därefter föll jag handlöst ner i golvet. Jag var uppe.
     En kaffe senare hade musklerna vaknat, och nu är jag redo att ta mig an denna, till synes, fantastiska fredag. Lillebror sitter och spelar gitarr för mig nu. Nån reagge-låt. Oklar varför. Sedan är planen att åka och julhandla, röja lite i rummet, och sen en liten liten rackare på det, kanske?
     Simma lugnt, mina yngel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0