December

Jag säger som Nalle Puh: "Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar".
    Det här har varit ett "tänkande år". Jag tänkt och tänkt och funderat och analyserat och vridit och vändit och klurat och spånat och fantiserat så mycket att jag slagit knut på mig själv flera gånger om. Det har bara blivit så.
    Jag menar, åren går och mycket av sånt man vill förändra består.
    Kanske att jag nu har tänkt klart. Det finns så mycket jag inte kan, men vill, göra någonting åt - och då kan man inte hålla på och ödsla onödig bränsle på det. Nu ska jag fokusera på de sakerna som jag kan göra någonting åt. Det andra släpper jag nu.
    Om man alltid säger "vi får se" så händer det aldrig någonsin någonting. Jag har låtit verkligheten störa min drömmar tillräckligt länge nu. Jag är trött på att bara leva i drömmen om nätterna - den som vill göra verklighet av sina drömmar måste vara vaken.
     Kanske lurar jag mig själv - men det är så det får bli.
     2009 går mot sitt slut. Det har varit en berg-och-dal-bana på många sätt och vis. Lite skratt, lite skräck, lite förväntningar, lite illamående, lite tomhet. Nu släcker de ner tivolit, lampa för lampa, och vi börjar gå mot utgången. Vissa tillsammans, vissa för sig själva. Men vi går alla vidare. Kanske att jag möter nån när grindarna har stängts?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0