Gah!

Det verkar som så att vintern bara är vacker i Kungsör. Möjligtvis även i Stockholm. I Eskilstuna är den ful, brun och disig. Upptrampad. Gangsters i varenda gatuhörn som bara väntar på att klippa någon. Men jag ser igenom dem, och går förbi dem.
     Anywho...mitt julhandlade går dåligt. Jag hittar bara högst en julklapp åt gången. Är det bara jag eller säljs det endast en massa skit nuförtiden? Det går ju inte att hitta en vettig pryl. Det är bara kok-böcker och DVD:er och greatest hits överallt. I alla fall i de affärer som jag gått på. Västerås nästa?
     Hå hå ja ja, näe nu är kaffet urdrucket. Far ropade "Glögg" med ett frågetecken, och hela familjen svarade "Ja" med ett utropstecken.
     Nu då? Röja lite? Ja. Lite. Ytterst lite.
     Sen en liten jagare framför teven, maybe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0